Bolyai János Katolikus Általános Iskola

Felsőtárkányi táborozás 2018

1. nap:
2018. július 19-én reggel iskolánk 33 tanulója és az őket kísérő pedagógusok izgatottan gyülekeztek az iskola aulájában, hogy négy napos táborozáson vegyenek részt. A tábor helyszíne a Bükk hegység festői szépségű helye: Felsőtárkány. A szálláshely elfoglalása után közösen megalkottuk a tábor szabályait. Ebéd utánra túrát terveztünk az Esztázkői barlanghoz, ezért nagyon örültünk, hogy az idő is megjavult. A barlanghoz vezető utat nem volt egyszerű megtalálni, de végül sikerült. Az erdőn keresztül vezetett az utunk. A barlang gyönyörű cseppköveit már vezető segítségével nézhettük meg, aki sok érdekes dolgot mesélt a Bükk élővilágáról. Ezzel nem ért véget a túrázás, mert sötétedés után éjszakai csillagtúrára indultunk, ahol az éjszakai erdő hangjait élveztük, és a csillagok világába is betekintést nyerhettünk.

2. nap:
A tábor második napja is túrázással kezdődött. Reggeli után segítőnk is akadt: Böbe néni segítségével kezdetét vette a Várhegy túra. Egyre feljebb kapaszkodtunk a hegyoldalon. Közben egy-egy pihenőnél érdekesnél érdekesebb dolgokat tudtunk meg a Bükk hegység állat- és növényvilágáról. A legkitartóbbak a Várhegy tetejére is feljutottak, ahonnan csodálatos kilátás nyílt a Mátrára is. Délután egy természetvédelmi őr látogatott táborunkba, akivel a természeti értékek védelmének fontosságáról beszélgettünk. Megtudtuk, hogy mi az a madárháló, madárgyűrűzés. Vacsora után csapatokat alkottunk, majd különböző feladatokat oldottunk meg az aznap tanultakból.

3. nap:
Ezen a reggelen vidám, kreatív feladatok vártak ránk. A délelőttöt a táborban töltöttük, ahol agyagozásra, gyöngyfa készítésére, pólófestésre volt lehetőségünk. Minden táborlakó pólót kapott, amire saját maga festhetett különböző mintákat. Az elkészült „remekműveket” aztán mindenki hazavihette. Gyorsan eltelt a délelőtt. Miután megettük a finom ebédet, kisvasutazásra készülhettünk. Most nem gyalog, hanem kisvonattal indultunk felfedezésre. Ez nem volt olyan fárasztó, mint a gyalogtúra és láthattunk muflonokat, nyuszit, mókust. Az erdei tisztáson a fiúk focizhattak, a lányok játszhattak, majd a kisvasút visszavitt minket Felsőtárkányba. Este még befejeztük a kreatívkodást, majd az összepakolás következett.

4. nap:
Elérkezett a tábor utolsó napja, amit már Egerben töltöttünk. Reggeli után búcsút vettünk a tábortól, buszra ültünk és meg sem álltunk a Bazilikáig. Tíz órától szentmisén vettünk részt, majd az Érseki Palota következett. Szebbnél szebb termeken keresztül jutottunk a palota belsejébe, közben sok érdekes információt kaptunk. Miután elfogyasztottuk ebédünket, igazi kihívás volt a „Város a város alatt” program. Leszálltunk a mélybe és megtekintettük az érseki pincerendszert. Ezzel még nem volt vége! Látogatást tettünk az Eszterházy Károly Egyetem Varázstornyában, ahol fizikával, csillagászattal kapcsolatos ismereteinket is bővíthettük. A gyerekek a fizikán alapuló játékokat is kipróbálhatták. Nagy élmény volt a Camera Obscura megtekintése. Itt látható volt tükrök segítségével az egész város valós élete. Késő délután elfáradva, de nagyon sok élménnyel gazdagodva tértünk haza Szerencsre.